Z racji tego, że pracuję cały czas w delegacji, to staram się spędzać z rodziną jak najwięcej czasu. Po udanych wakacjach nad naszym pięknym morzem, mając do dyspozycji jeszcze kilka dni urlopu, postanowiłem zabrać pięcioletniego syna Maksymiliana na wyprawę na ryby.
Maks w tym sezonie już brał udział Wa kilku zasiadkach na różnych wodach i bardzo mu się podobało. Tym razem wybór padł na Pstrążną.
Szybki telefon do właścicieli łowiska, okazuje się że jest wolny domek na stanowisku numer 5. Świetnie! Jedziemy! Nad tą wodę już jeżdżę od 2012 roku ale po raz pierwszy postanowiłem zabrać tutaj syna.
Już kilka dni przed wyjazdem obmyślam plan jak łowić, co zabrać, by zapewnić „małemu” jak najwięcej atrakcji.
W końcu nadchodzi 28 lipca, pobudka o godzinie 5:00 (czasami bardzo trudno jest wstać synowi na 9:00 - ale co innego wypad na ryby) i wyruszamy. Godzina 7:15 jesteśmy już na miejscu, szybkie przywitanie z właścicielką łowiska i meldujemy się na stanowisku numer 5. Pogoda dopisuje, niebo jest lekko zachmurzone ale jest ciepło. Obok nas łowią koledzy z Raciborza. pytam co i jak. Okazuje się, że chłopaki mają bardzo dobre wyniki – ryba bierze!
Przygotowujemy się do wędkowania. Zakładam na włos skromnie po 1 kulce 20mm. Dokładam do łódki garść kulek, troszeczkę pelletu i kukurydzy. Zestawy wywożę około 20 metrów od przeciwległego brzegu.
Obozowisko przygotowane, zabieramy się do robienia grilla. Koledzy obok w tym czasie wyciągają kilka pięknych karpi w tym jednego +20 kg!
Podcza,s gdy zabawa trwa w najlepsze, o godzinie 15:00 następuje u nas pierwsze branie. Hol trwa kilkanaście minut i piękny karp pełnołuski ląduje na naszej macie. Waga wskazuje 15,1 kg. Jeszcze tylko szybka sesja fotograficzna i karp wraca do swojego królestwa.